reklama

Voľby na Slovensku po slovensky

Keby som žil dlhodobo v zahraničí a na Slovensko by som chodieval len zriedkakedy, určite by som si svoju prípadnú návštevu vlasti naplánoval na obdobie prezidentských volieb. Pláň pod Tatrami sa vtedy totiž mení na rozprávkové Káčerovo, kde sa klamstvá sypú a sľuby lejú, i keď tých dobrých postáv je, na rozdiel od rozprávok, akosi pomenej...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Najdôležitejšie je zúčastniť sa

Kompletná kandidátska listina je vždy prekvapením, i keď ťažko povedať, či väčším pre voličov alebo pre samotných kandidátov. Neraz sa tam totiž ocitajú ex-súdružky/súdruhovia, ktorých okrem ich rodnej obce mnoho ľudí síce nepozná, no potrebe zmeniť svet a pritom i Slovensko, sa prosto neubránia... Po nich nasleduje tzv. rýchlovýrobok niektorej z väčších strán, ktorá, keďže nikoho nepodporuje, nechce pôsobiť trápne, a tak do boja nasadí (a pri tom aj zhovadí) dovtedy uznávanú vedeckú kapacitu odsúdenú na mesiac (predvolebný) strávený v politike.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôkazom, že novinár sa jednoducho nezaprie, je Zuzana Martináková. Profesijná stránka osobnosti totiž hovorí, že každá reklama je reklama, čo vzhľadom na blížiace sa voľby do Európskeho parlamentu či parlamentné voľby znie celkom k veci. Vlajková loď Slobodného fóra, ktorej pripomenutie bolo ocenené štvrtým miestom, si preto na záver svojho prezidentovania môže dovoliť povedať: sme spokojní...

Voliči, hlavne choďte voliť...(mňa)

Celkom zaujímavý úkaz nastáva aj v postupne sa meniacej rétorike (ne)nádejných hláv štátu. Tá totiž štartuje heslom, že každý volič má svoju občiansku a morálnu povinnosť, ktorá by ho mala hnať až k volebným urnám. Vidina eticky povinného vhodenia obálky sa však akosi rozplýva v momente, keď v hre ostávajú len dvaja úspešnejší kandidáti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zbohom morálka, zbohom povinnosti! Z úst porazených sa na svetlo božie zrazu dostáva fakt, že v druhom kole sa voliť nechystajú...Darmo, vraj niet koho...

Kto teda? Rozhodujú ľudia či médiá?

Že bola pohanská Radičová na Katolíckej univerzite vie každý. Bola tam vo veľkom agitovať študentov a robiť predvolebnú kampaň. To sa vie. Že však bol Gašparovič na Technickej univerzite v Košiciach akosi mediálnej pozornosti ubziklo. Nuž, ťažko povedať komu na škodu. Predsa len, aj zlá reklama je reklama, čo platí aj na margo (možno falošných) letákov o maďarskej autonómii.

Opäť raz platí: ak ju miluješ, je čo riešiť. Aplikované na slovenské médiá - milujú a riešia. Vo väčšine prípadov s obľubou vykreslia, ako niektorí politici či inštitúcie ubližujú nežnejšej polovičke kandidátov, zatiaľ čo pokojné vody prezidentské sú pre ne až vhodne nezaujímavé. Veď predsa: zíde z očí, zíde z rozumu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo však vzíde z hláv voličov v Káčerove ťažko povedať. Azda najlepšie to vyriešila istá babička v prvom kole volieb, ktorá zoznam kandidátov na volebnom lístku rozšírila o políčko Obama...

Pedro Kováč

Pedro Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem žurnalistiku a hovorím si extrovertný introvert. Minule mi dokonca povedali, že som ako Kinder Surpise - nikdy neviete, čo z neho vylezie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu